עזרים: ניירות בגדלים שונים, עתונים, לורדים
הפעילויות מתאימות לכל גיל בהתאמת ההנחיות.
הרגישו חופשי להיות יצירתיים ולהמציא.
אשמח אם תעדכנו אותי ברעיונות חדשים ומוצלחים.
כל הניסוחים מופיעים בלשון זכר אך מתכוונים תמיד גם לנקבה.
על ניר דק
כתבו מספרים מ- 1 עד 20 על פתקים. מכל מספר יהיו שני פתקים.
פזרו את הפתקים על הרצפה במרווחים שונים. ככל שהפתקים קטנים- המשחק קשה יותר.
המשתתפים בוחרים מספר מ- 1 עד 20 ונעמדים עליו.
המשימה: לעבור ממספר למספר לפי סדר עולה. כל תור עוברים מספר אחד למספר הבא. למשל: מ – 4 ל – 5 או מ- 11 ל- 12.
המטרה: להתקדם חמישה (או עשרה) מספרים ברצף, בלי צעדי ביניים.
אסור ששניים יעמדו על אותו פתק.
אם לא ניתן לבצע את המעבר בצעד אחד- התור עובר. אם לא רוצים לוותר על תור מבקשים "צעד", אבל אז צוברים נקודה.
המשחק מסתיים כשכולם מסיימים את הסבב החמישי (או העשירי).
המנצח: מי שהצליח להתקדם חמישה (או עשרה) צעדים וצבר הכי פחות נקודות.
קליעה למטרה- מספרים
קרעו עתונים וקמטו לכדורים קטנים. הכינו אוסף כדורים בדלי. לכל משתתף יהיו לפחות עשרה כדורים. לעבודת הקירוע והקימוט חשיבות בפני עצמה
תלו על קיר חשוף בגובה העיניים דפים ועליהם מספרים מ – 0 ועד 10.
סמנו על הרצפה קו במרחק מתאים למשתתפים.
המטרה: צבירת מירב הנקודות.
כל אחד בתורו זורק חמישה כדורים. אם הוא מצליח לקלוע באחד המספרים- רושמים את המספר על דף ניקוד.
אחרי חמישה ניסיונות התור עובר.
אחרי עשרה סבבים מסכמים את המספרים ובודקים מי צבר יותר נקודות- הוא המנצח.
שימו לב- אוסף הכדורים חשוב כיוון שיש חשיבות לבחירת גודל הכדור הנבחר. הילדים ילמדו מהניסיון איזה כדור כדאי להם לבחור כדי להגדיל את סיכויי הפגיעה.
קליעה למטרה- אותיות
קרעו עיתונים וקמטו לכדורים קטנים. הכינו אוסף כדורים בדלי. לכל משתתף יהיו לפחות עשרה כדורים. לעבודת הקירוע והקימוט חשיבות בפני עצמה.
תלו על קיר חשוף בגובה העיניים דפים ועליהם אותיות מ – א' ועד ת'.
סמנו על הרצפה קו במרחק מתאים למשתתפים.
המטרה: צבירת אותיות מגוונות ליצירת מילים.
כל אחד בתורו זורק חמישה כדורים. כותבים על דף כל אות בה מצליח המשתתף לפגוע.
אחרי חמישה ניסיונות התור עובר.
אחרי עשרה סבבים עוצרים. כל משתתף לוקח את הדף שלו ומנסה ליצור מילים.
מי שיצר יותר מילים- מנצח. מותר להשתמש בכל אות רק פעם אחת.
שימו לב- אוסף הכדורים חשוב כיוון שיש חשיבות לבחירת גודל הכדור הנבחר. הילדים ילמדו מהניסיון איזה כדור כדאי להם לבחור כדי להגדיל את סיכויי הפגיעה.
תחרות קירוע
כל משתתף מקבל דף ניר באותו גודל ומאותו סוג.
רצוי להשתמש בנייר עיתון או ניר שמיועד לפח. (אני בעד הגישה "הירוקה").
תחרות: מי מצליח לקרוע את הנייר להכי הרבה חתיכות.
בשלב מתקדם יותר תוכלו להגביל בזמן.
תחרות קיפול
כל משתתף מקבל דף ניר באותו גודל ומאותו סוג.
רצוי להשתמש בנייר עיתון או ניר שמיועד לפח. (אני בעד הגישה "הירוקה").
תחרות: מי מצליח לקפל את הנייר יותר פעמים.
בשלב מתקדם יותר תוכלו להגביל בזמן.
פאזל קירועים
קרעו ניירות לפסים בכל מיני אורכים ורוחבים. הכינו "בנק" משותף.
בנו מהם תמונה עם משמעות (כמו ציור ע"י הנחת הקירועים זה ליד זה וזה על זה).
אפשר לבנות כצוות ואפשר- לבד.
אין צורך להדביק או לחבר. ההנחה מחייבת שליטה מוטורית טובה יותר. רצוי לעבוד על שולחן גדול או על הרצפה.
כתחרות: החליטו על זמן. כל משתתף בונה תמונה בזמן הנתון.
ככל שתתנו פחות זמן כך המשחק יהיה קשה יותר.
משחק זה מפתח דימיון ויצירתיות.
מילים... מילים...
הכינו הרבה פתקים קטנים.
החליטו על מילה פשוטה כמו "דרך" ; "עץ" ; "חלום".
שלב 1
תחרות: הגבילו זמן. מי מצליח לכתוב הכי הרבה מילים הקשורות למילה הנבחרת? כותבים מילה אחת על כל פתק.
מנצח מי שכתב הכי הרבה מילים שלא מופיעות אצל אחרים.
שלב 2
אחרי שיש לכם הרבה מילים הקשורות למילה הנבחרת-
מודדים בכל תור 2 דקות.
בזמן זה יש לחבר משפטים עם משמעות. כל תור מערבבים מחדש את כל המילים.
מנצח מי שמצליח לכתוב יותר משפטים.
ציורים... ציורים...
עכשיו נשחק משחק דומה- בציורים.
הכינו הרבה פתקים קטנים.
החליטו על מילה פשוטה כמו "דרך" ; "עץ" ; "חלום".
שלב 1
תחרות: הגבילו זמן. מי מצליח לצייר הכי הרבה ציורים הקשורות למילה הנבחרת? כותבים מילה אחת על כל פתק. אם המילה היא "עץ"- אפשר לצייר הרבה סוגי עצים וגם דברים נוספים כמו מים, יער, עלה, שורש...
מנצח מי שצייר הכי הרבה ציורים.
שלב 2
אחרי שיש לכם הרבה ציורים הקשורים למילה הנבחרת-
מודדים בכל תור 2 דקות.
בזמן זה יש לחבר משפטים חזותיים: רצף של ציורים שיוצרים משמעות על-ידי הרצף. למשל: פרי, עלה, גזע. או מים, אדמה, שמש.
בכל תור מערבבים מחדש את כל הציורים.
מנצח מי שמצליח ליצור יותר משפטים חזותיים.
לא לזוז
קרעו הרבה ניירות. פזרו אותן על הרצפה.
ככל שתפזרו יותר פתקים וככל שהם יהיו קטנים יותר- כך המשחק יהיה קשה יותר.
כל אחד בוחר מקום בין החתיכות.
סופרים אחת... שתיים.... שלוש.... ומתחילים: מבלי לזוז מהמקום כל משתתף מנסה לאסוף הכי הרבה ניירות.
מי שזז מהמקום- יוצא בתור הזה מהמשחק.
בכל סבב סופרים כמה נירות כל אחד אסף ורושמים.
אחרי כמה סבבים- מסכמים- מי שצבר יותר נקודות- מנצח.
כדי להקשות: הגבילו זמן.
עושים סדר
קרעו כל מיני חתיכות ניר.
כל משתתף מסדר קירועים לפי סדר שהוא קובע, כלומר יוצר סדרה צורנית.
המשתתפים האחרים צריכים לגלות מה החוקיות בסדרה ולהמשיך אותה.
אם תשבו על הרצפה תוכלו להשאיר את הסדרות על הרצפה ולהחליף מקומות ישיבה- כל אחד זז מקום אחד עם כיוון השעון.
... עכשיו תורכם!
את הרעיון שלכם שלחו לי בדואל ואוסיף אותו לרשימה בציון שמכם!
בהנאה רבה!
יעל
הפעילויות מתאימות לכל גיל בהתאמת ההנחיות.
הרגישו חופשי להיות יצירתיים ולהמציא.
אשמח אם תעדכנו אותי ברעיונות חדשים ומוצלחים.
כל הניסוחים מופיעים בלשון זכר אך מתכוונים תמיד גם לנקבה.
על ניר דק
כתבו מספרים מ- 1 עד 20 על פתקים. מכל מספר יהיו שני פתקים.
פזרו את הפתקים על הרצפה במרווחים שונים. ככל שהפתקים קטנים- המשחק קשה יותר.
המשתתפים בוחרים מספר מ- 1 עד 20 ונעמדים עליו.
המשימה: לעבור ממספר למספר לפי סדר עולה. כל תור עוברים מספר אחד למספר הבא. למשל: מ – 4 ל – 5 או מ- 11 ל- 12.
המטרה: להתקדם חמישה (או עשרה) מספרים ברצף, בלי צעדי ביניים.
אסור ששניים יעמדו על אותו פתק.
אם לא ניתן לבצע את המעבר בצעד אחד- התור עובר. אם לא רוצים לוותר על תור מבקשים "צעד", אבל אז צוברים נקודה.
המשחק מסתיים כשכולם מסיימים את הסבב החמישי (או העשירי).
המנצח: מי שהצליח להתקדם חמישה (או עשרה) צעדים וצבר הכי פחות נקודות.
קליעה למטרה- מספרים
קרעו עתונים וקמטו לכדורים קטנים. הכינו אוסף כדורים בדלי. לכל משתתף יהיו לפחות עשרה כדורים. לעבודת הקירוע והקימוט חשיבות בפני עצמה
תלו על קיר חשוף בגובה העיניים דפים ועליהם מספרים מ – 0 ועד 10.
סמנו על הרצפה קו במרחק מתאים למשתתפים.
המטרה: צבירת מירב הנקודות.
כל אחד בתורו זורק חמישה כדורים. אם הוא מצליח לקלוע באחד המספרים- רושמים את המספר על דף ניקוד.
אחרי חמישה ניסיונות התור עובר.
אחרי עשרה סבבים מסכמים את המספרים ובודקים מי צבר יותר נקודות- הוא המנצח.
שימו לב- אוסף הכדורים חשוב כיוון שיש חשיבות לבחירת גודל הכדור הנבחר. הילדים ילמדו מהניסיון איזה כדור כדאי להם לבחור כדי להגדיל את סיכויי הפגיעה.
קליעה למטרה- אותיות
קרעו עיתונים וקמטו לכדורים קטנים. הכינו אוסף כדורים בדלי. לכל משתתף יהיו לפחות עשרה כדורים. לעבודת הקירוע והקימוט חשיבות בפני עצמה.
תלו על קיר חשוף בגובה העיניים דפים ועליהם אותיות מ – א' ועד ת'.
סמנו על הרצפה קו במרחק מתאים למשתתפים.
המטרה: צבירת אותיות מגוונות ליצירת מילים.
כל אחד בתורו זורק חמישה כדורים. כותבים על דף כל אות בה מצליח המשתתף לפגוע.
אחרי חמישה ניסיונות התור עובר.
אחרי עשרה סבבים עוצרים. כל משתתף לוקח את הדף שלו ומנסה ליצור מילים.
מי שיצר יותר מילים- מנצח. מותר להשתמש בכל אות רק פעם אחת.
שימו לב- אוסף הכדורים חשוב כיוון שיש חשיבות לבחירת גודל הכדור הנבחר. הילדים ילמדו מהניסיון איזה כדור כדאי להם לבחור כדי להגדיל את סיכויי הפגיעה.
תחרות קירוע
כל משתתף מקבל דף ניר באותו גודל ומאותו סוג.
רצוי להשתמש בנייר עיתון או ניר שמיועד לפח. (אני בעד הגישה "הירוקה").
תחרות: מי מצליח לקרוע את הנייר להכי הרבה חתיכות.
בשלב מתקדם יותר תוכלו להגביל בזמן.
תחרות קיפול
כל משתתף מקבל דף ניר באותו גודל ומאותו סוג.
רצוי להשתמש בנייר עיתון או ניר שמיועד לפח. (אני בעד הגישה "הירוקה").
תחרות: מי מצליח לקפל את הנייר יותר פעמים.
בשלב מתקדם יותר תוכלו להגביל בזמן.
פאזל קירועים
קרעו ניירות לפסים בכל מיני אורכים ורוחבים. הכינו "בנק" משותף.
בנו מהם תמונה עם משמעות (כמו ציור ע"י הנחת הקירועים זה ליד זה וזה על זה).
אפשר לבנות כצוות ואפשר- לבד.
אין צורך להדביק או לחבר. ההנחה מחייבת שליטה מוטורית טובה יותר. רצוי לעבוד על שולחן גדול או על הרצפה.
כתחרות: החליטו על זמן. כל משתתף בונה תמונה בזמן הנתון.
ככל שתתנו פחות זמן כך המשחק יהיה קשה יותר.
משחק זה מפתח דימיון ויצירתיות.
מילים... מילים...
הכינו הרבה פתקים קטנים.
החליטו על מילה פשוטה כמו "דרך" ; "עץ" ; "חלום".
שלב 1
תחרות: הגבילו זמן. מי מצליח לכתוב הכי הרבה מילים הקשורות למילה הנבחרת? כותבים מילה אחת על כל פתק.
מנצח מי שכתב הכי הרבה מילים שלא מופיעות אצל אחרים.
שלב 2
אחרי שיש לכם הרבה מילים הקשורות למילה הנבחרת-
מודדים בכל תור 2 דקות.
בזמן זה יש לחבר משפטים עם משמעות. כל תור מערבבים מחדש את כל המילים.
מנצח מי שמצליח לכתוב יותר משפטים.
ציורים... ציורים...
עכשיו נשחק משחק דומה- בציורים.
הכינו הרבה פתקים קטנים.
החליטו על מילה פשוטה כמו "דרך" ; "עץ" ; "חלום".
שלב 1
תחרות: הגבילו זמן. מי מצליח לצייר הכי הרבה ציורים הקשורות למילה הנבחרת? כותבים מילה אחת על כל פתק. אם המילה היא "עץ"- אפשר לצייר הרבה סוגי עצים וגם דברים נוספים כמו מים, יער, עלה, שורש...
מנצח מי שצייר הכי הרבה ציורים.
שלב 2
אחרי שיש לכם הרבה ציורים הקשורים למילה הנבחרת-
מודדים בכל תור 2 דקות.
בזמן זה יש לחבר משפטים חזותיים: רצף של ציורים שיוצרים משמעות על-ידי הרצף. למשל: פרי, עלה, גזע. או מים, אדמה, שמש.
בכל תור מערבבים מחדש את כל הציורים.
מנצח מי שמצליח ליצור יותר משפטים חזותיים.
לא לזוז
קרעו הרבה ניירות. פזרו אותן על הרצפה.
ככל שתפזרו יותר פתקים וככל שהם יהיו קטנים יותר- כך המשחק יהיה קשה יותר.
כל אחד בוחר מקום בין החתיכות.
סופרים אחת... שתיים.... שלוש.... ומתחילים: מבלי לזוז מהמקום כל משתתף מנסה לאסוף הכי הרבה ניירות.
מי שזז מהמקום- יוצא בתור הזה מהמשחק.
בכל סבב סופרים כמה נירות כל אחד אסף ורושמים.
אחרי כמה סבבים- מסכמים- מי שצבר יותר נקודות- מנצח.
כדי להקשות: הגבילו זמן.
עושים סדר
קרעו כל מיני חתיכות ניר.
כל משתתף מסדר קירועים לפי סדר שהוא קובע, כלומר יוצר סדרה צורנית.
המשתתפים האחרים צריכים לגלות מה החוקיות בסדרה ולהמשיך אותה.
אם תשבו על הרצפה תוכלו להשאיר את הסדרות על הרצפה ולהחליף מקומות ישיבה- כל אחד זז מקום אחד עם כיוון השעון.
... עכשיו תורכם!
את הרעיון שלכם שלחו לי בדואל ואוסיף אותו לרשימה בציון שמכם!
בהנאה רבה!
יעל
2 תגובות:
למה אין תמונות? צילומים? קשה לקרום שכל טקסט באותה צורה וצבע. יש פה המון אפשארויות! כל-כך הרבה רעיונות ואיפה יופי?
שלום,
את מוזמנת לצלם פעילות שאת מנסה לשלוח לי תמונה (ללא פנים של ילדים) ואני אפרסם.
בהצלחה
יעל
הוסף רשומת תגובה