קחו חבל ארוך. על החבל להיות מספיק ארוך כדי שיוכל להקיף את המעגל.
1. עמדו במעגל. בקשו מכל המשתתפים לאחוז בחבל, המונח במרכז המעגל בערמה. המשתתפים צריכים להתיר את הקשרים (אם יש) ולהסתדר במעגל כך שכולם אוחזים בחבל.
- המנחה אומרת הוראות וכולם מסתדרים לפי ההנחיה מבלי להפסיק לאחוז בחבל:
בצורת משולש, מרובע, טור, שורה, קו אלכסוני, קו עקום, קו שבור, אליפסה, ועוד צורות גיאומטריות.
- חוזרים למעגל והפעם המנחה עומדת באמצע המעגל. לפי סימן יד והוראה מילולית כל המשתתפים צריכים: לשבת, לעמוד, להרים ידיים למעלה, להוריד ידיים למטה, על הראש.
שלב שני- המנחה נותנת הוראות בלי מלל.
שלב שלישי- המנחה נותנת הוראות רק במלל.
שלב רביעי- המורה אומרת הוראה מילולית שונה מההוראה התנועתית (בלבולים).
2. פלונטר: ילד מוביל את כל המשתתפים ברחבי החדר. הוא צריך לפתל את הטור בחדר ואפשר גם "לסבך" כך שצריך לעבור מתחת לידיים. המוביל אחראי גם לפתוח את הפלונטר.
3. מלך המעגל: מוסיקת רקע. המשתתפים מסתובבים במעגל. כשהמוסיקה עוצרת יש להניח את החב במרכז ולהתיישב מהר במעגל. מי שמתיישב אחרון- יוצא מהמעגל. ממשיכים עד שנותר משתתף אחרון, שהוא "מלך המעגל".
4. מתחילים כמו בפעילות הקודמת. בכל פעם שהמוסיקה עוצרת המנחה נותנת הנחייה. הקבוצה צריכה להתארגן מהר לביצוע המשימה:
- הבנים בצד שמאל, הבנות בצד ימין
- שלושה יושבים במרכז וכל השאר עומדים במעגל.
- עומדים בזוגות סביב החבל. כל זוג עומד גב אל גב.
- עומדים בשלשות סביב החבל- כל שלשה עומדת בטור.
- שתי קבוצות שוות
- שלוש קבוצות שוות
- שתי קבוצות שונות
- שלוש קבוצות שונות
- שתי קבוצות שקולות
- שתי קבוצות שקולות- חלוקה אחרת
תוכלו כמובן להמציא הוראות בהתאמה לגיל הילדים.
- הבנים בצד שמאל, הבנות בצד ימין
- שלושה יושבים במרכז וכל השאר עומדים במעגל.
- עומדים בזוגות סביב החבל. כל זוג עומד גב אל גב.
- עומדים בשלשות סביב החבל- כל שלשה עומדת בטור.
- שתי קבוצות שוות
- שלוש קבוצות שוות
- שתי קבוצות שונות
- שלוש קבוצות שונות
- שתי קבוצות שקולות
- שתי קבוצות שקולות- חלוקה אחרת
תוכלו כמובן להמציא הוראות בהתאמה לגיל הילדים.
5. חבלים קצרים. כל ילד מקבל חבל.
- לומדים לקשור: כל ילד הופך כיסא ויושב מולו. קושרים את החבל סביב רגלי הכיסא.
- ליפוף: מלפפים את החבל סביב רגלי הכיסא.
- שבלול: מעמידים את הכיסא. יוצרים מהחבל "שבלול" על מושב הכיסא.
- ציור: יוצרים על הרצפה "ציור" מהחבל.
- ציור משותף: יוצרים על הרצפה ציור משותף לקבוצה. כל אחד בתורו מוסיף את החבל שלו כפרט נוסף בציור.
בשלב ראשון- מותר לדבר.
בשלב שני- ללא דיבור.
בשלב שלישי- המנחה נותן מושג והמשתתפים יוצרים "ציור" המתאים למושג: "חיים", "חברות", "שמים" , "שמש", "אדם", "עולם", "פרח", "ציפור", "עוגה" ...
- לומדים לקשור: כל ילד הופך כיסא ויושב מולו. קושרים את החבל סביב רגלי הכיסא.
- ליפוף: מלפפים את החבל סביב רגלי הכיסא.
- שבלול: מעמידים את הכיסא. יוצרים מהחבל "שבלול" על מושב הכיסא.
- ציור: יוצרים על הרצפה "ציור" מהחבל.
- ציור משותף: יוצרים על הרצפה ציור משותף לקבוצה. כל אחד בתורו מוסיף את החבל שלו כפרט נוסף בציור.
בשלב ראשון- מותר לדבר.
בשלב שני- ללא דיבור.
בשלב שלישי- המנחה נותן מושג והמשתתפים יוצרים "ציור" המתאים למושג: "חיים", "חברות", "שמים" , "שמש", "אדם", "עולם", "פרח", "ציפור", "עוגה" ...
6. תחרויות עם חבלים קצרים. כל ילד מקבל חבל.
- מי מצליח ראשון להגיע לצד השני של החדר כשהחבל קשור בין רגליו.
- מי מצליח ראשון להניח את החבל על הרצפה וללכת עליו עקב בצד אגודל לצד השני של החדר (בכל פעם מתקדמים ושוב מותחים את החבל)
- מי מצליח ראשון לגלגל את החבל ל"שבלול"?
- מפזרים את החבלים על הרצפה: מי מצליח ללכת בעיניים עצומות מקצה החדר לקצה שני כך שבכל צעד הוא דורך על חבל.
- מי מצליח ראשון להגיע לצד השני של החדר כשהחבל קשור בין רגליו.
- מי מצליח ראשון להניח את החבל על הרצפה וללכת עליו עקב בצד אגודל לצד השני של החדר (בכל פעם מתקדמים ושוב מותחים את החבל)
- מי מצליח ראשון לגלגל את החבל ל"שבלול"?
- מפזרים את החבלים על הרצפה: מי מצליח ללכת בעיניים עצומות מקצה החדר לקצה שני כך שבכל צעד הוא דורך על חבל.
7. תחרויות בשתי קבוצות:
- איזו קבוצה מסדרת ראשונה "שבלול" מכל החבלים?
- איזו קבוצה מסדרת ראשונה את החבלים בצורה של מילה שהמנחה אומר.
- איזו קבוצה מסדרת יותר מהר את החבלים בצורה גיאומטרית שהמנחה אומר – חייבים להשתמש בכל החבלים.
- כל קבוצה עומדת בשורה. המשימה: להעביר כמה שיותר מהר את כל החבלים מקצה אחד של השורה לקצה השני.
- קושרים חבל אל חבל (כל ילד קושר את החבל שלו)- איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
- מסדרים את החבלים בשורה זה ליד זה כך שחבל לא ייגע בחבל שלידו- איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
- מסדרים את החבלים ואת הילדים בשורה: "חבל-ילד-חבל-ילד" - איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
- איזו קבוצה מסדרת ראשונה "שבלול" מכל החבלים?
- איזו קבוצה מסדרת ראשונה את החבלים בצורה של מילה שהמנחה אומר.
- איזו קבוצה מסדרת יותר מהר את החבלים בצורה גיאומטרית שהמנחה אומר – חייבים להשתמש בכל החבלים.
- כל קבוצה עומדת בשורה. המשימה: להעביר כמה שיותר מהר את כל החבלים מקצה אחד של השורה לקצה השני.
- קושרים חבל אל חבל (כל ילד קושר את החבל שלו)- איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
- מסדרים את החבלים בשורה זה ליד זה כך שחבל לא ייגע בחבל שלידו- איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
- מסדרים את החבלים ואת הילדים בשורה: "חבל-ילד-חבל-ילד" - איזו קבוצה מסיימת ראשונה?
8. לבסוף.... עומדים במעגל. כל ילד שם את החבל במרכז ואומר מה החבל בשבילו. הוא צריך "לשים" משהו שהוא מוכן לוותר עליו בחיים שלו. למשל, "אני שמה שוקולד- כדי שאפסיק לאכול שוקולד" או "אני שמה צעקות, כדי שאפסיק לצעוק על אחי הקטן".
בהנאה!
יעל
בהנאה!
יעל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה