1. מעגל "מנקים"
הכרות: עומדים במעגל סביב מטאטא. אחד המשתתפים מחזיק במקל ומתחיל להעביר למשתתף אחר (לא לידו). אין להעביר את המטאטא למי שכבר החזיק בו.
א. מחזיק המטאטא אומר את שמו ואת שם המשתתף אליו מעביר את המטאטא.
ב. מחזיק המטאטא אומר חיה שהוא אוהב.
ג. מחזיק המטאטא אומר מקום שהוא אוהב.
לשחזר טקסט:
א. מחזיק המטאטא מתחיל לספר את הסיפור והבא בתור ממשיך.... עד לסיום הסיפור.
ב. מחזיק המטאטא אומר מילה מהטקסט שמתחילה בא' הבא אחריו אומר מילה בב' וכך הלאה.
ג. מחזיק המטאטא אומר מילה מהטקסט והבא אחריו אומר מילה שמתחרזת + מילה חדשה מהטקסט. וכך הלאה....
מתמטיקה:
א. מחזיק המטאטא אומר תרגיל. הבא אחריו אומר את התוצאה ותרגיל חדש...
ב. המנחה אומר חוקיות. למשל: מספרים שמתחלקים ב – 3. או מספרים ראשוניים. מחזיק המטאטא אומר מספר מתאים ומעביר הלאה.
שפה:
א. מחזיק המטאטא אומר מילה והבא אחריו מסביר אותה ואומר מילה חדשה.
ב. מחזיק המטאטא אומר מילה והבא אחריו אומר מילה נרדפת/ הופכית...
ג. מחזיק המטאטא אומר משפט והבא אחריו אומר אם זה משפט נכון או שגוי.
ד. מחזיק המטאטא אומר משפט והבא אחריו אומר משפט המשך.
2. מעבירים מיד ליד:
במעגל: מעבירים את המטאטא ממשתתף למשתתף- לכיוון ימין או שמאל.
חלק מהתרגילים מהמעגל המנקים מתאימים גם לאופן זה של העברת המטאטא.
כאן ניתן להקשות ע"י העברת המטאטא במהירות מאחד לשני או שינוי כיוון.
אפשר להעביר את המטאטא כשהוא עומד על הרצפה או לא נוגע ברצפה.
א. העברת המטאטא מיד ליד תוך ספירה לפי חוקיות שהמנחה אומר. לסימן- משנים כיוון. (מספרים זוגיים /אי-זוגיים; מחלקים ב 4 ; כפולות של 3 וכדומה.)
ב. המנחה אומר מושג (כיסא, קור, להתחיל, חלון, בריכה, תפוח...) והמטאטא עובר מיד ליד תוך כדי שכל אחד אומר משהו שקשור למושג. לסימן- מחליפים כיוון.
3. טור או שורה:
א. המטאטא מונח לרגלי המשתתפים. המנחה מספר סיפור. בכל פעם שנאמרת מילה מוסכמת כולם קופצים לצידו השני של המטאטא ומסתובבים מהר כדי להיות מוכנים לקפיצה הבאה.
בהקראת טקסט ניתן להחליט כי בכל פעם שנשמע 'פועל' או מילה שיש בה ל' או 'שם תואר' וכדומה- קופצים.
ב. עומדים בטור. כולם מחזיקים את המטאטא ביד ימין. כשמנחה אומר מילה מוסכמת מעבירים את המטאטא מעל הראש ליד שמאל.
ג. ניתן ללמד כך ילדים על צד 'שמאל' ו'ימין'.
כדי להקשות- ניתן פעם להעביר מעל הראש ופעם מתחת לרגליים.
4. מטאטא פלאים
א. יושבים במעגל. הילד שמקבל את המטאטא אומר "לו היה לי מטאטא פלאים......."
הילד יכול לומר מה הוא היה עושה עם המטאטא או מה המטאטא היה עושה.
ב. הילד שמקבל את המטאטא אומר מה הוא היה מנקה בסביבתו או בעולם. זה יכול להיות משהו פיזי (את הרחוב שלי....) או משהו מטפורי- רגשי (הייתי מנקה את כל הכעסים...).
5. לטוס על מטאטא
יושבים סביב מפת העולם. המנחה מעביר את המטאטא לאחד המשתתפים ושואל חידה על מקום בעולם. הילד האוחז במטאטא אומר לאן הוא אמור לטוס על המטאטא...
בהצלחה ובהנאה!
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה