יום חמישי, 7 במאי 2009

ל"ג בעומר

אש.... אש....

 

 

המטרה: לצבור נקודות. 

(השתמשו בכדור ספוג)

1. הילדים עומדים בשורה מול המנחה.

המנחה אומרת משפט הקשור באש.

אם המשפט מתכוון לתכונה חיובית של האש הילד צריך לתפוס את הכדור ואם האמירה מתכוונת לתכונה שלילית של האש על הילד לתת לכדור ליפול לרצפה. תגובה מתאימה מזכה את הילד בנקודה. תגובה שגויה- לא מקבלים נקודה ולא מורידים נקודה. אם הילדים ברמה גבוהה יותר ביכולת המתמטית ניתן לומר שמי שטועה מוריד נקודה.

הילדים מונים את הנקודות בלב ועליהם לזכור כמה נקודות צברו.

כל ילד מסביר את תשובתו. ואז מחזיר את הכדור למנחה.

 

משפטים:

-          מכבי האש הוזעקו לכבות שריפה.

-          התחממתי ליד המדורה.

-          הכבייה כואבת לי ואמא שמה לי קרח.

-          הדלקתי את הגז.

-          ראיתי עשן סמיך עולה מהארובה והשמים נראו שחורים.

-          ראיתי בלהבה צבעים מקסימים.

-          אחרי שכיבינו את המנגל ביום העצמאות נשארו גחלים.

-          אני אוהבת סייטקים.

-          אמא מדליקה נרות שבת.

-          אח שלי הדליק מדורה בלי לבקש רשות מההורים.

-          הילדים הגדולים הדליקו מדורה באמצע הרחוב.

-          הילדים הדליקו מדורה על האדמה בחצר של הבית של סבא וסבתא וסבא הביא דליי מים ושם לידינו.

-          אחותי הוציאה ענף מהמדורה וקרבה לפנים של אבא.

-          אני מאוד אוהבת מרשמלו על שיפוד.

-          אני מתגעגעת לחנוכה כדי להדליק נרות.

-          האש הדליקה את שדה הקוצים.

-          האש חיממה את הידיים.

-          הכנו תפוחי אדמה באש.

-          ציירנו על המדרכה עם גחלים שנשארו מהמדורה שהדלקנו אתמול.

-          מכבי האש נסעו ברחוב עם צופרים ואורות מהבהבים בצבע אדום.

-          בלילה של ל"ג בעומר ראיתי המון מדורות כשעמדתי על הגג של הבית.

 

בסיום- הילדים אומרים כמה נקודות הם צברו.

 

מנצח מי שצבר יותר נקודות.

 

 

2. יושבים במעגל.

מדבר רק מי שהכדור אצלו.

המנחה אומרת את אותם המשפטים והילדים אומרים משפט אחר שמספר דבר דומה או שונה על האש לפי מה שהמנחה אומרת.

(הילדים לומדים את המושגים דומה ושונה).

 

3. הילדים יושבים במעגל.

אמרו רשימה של מילים.

אם המילה קשורה לאש- הילדים נעמדים.

אם המילה אינה קשורה לאש- הם יושבים.

אם המנחה אומרת מילה שכבר נאמרה הם נעמדים וקופצים.

אם יש אי הסכמה בין הילדים מבקשים מאחד הילדים לתת הסבר לקשר בין האש למילה. מי שמסכים- עומד. מי שאינו מסכים יושב.

זכרו לחזור על חלק מהמילים שוב ושוב. כדי שהילדים יקפצו ויהנו!

מילים:

גפרור

מצית

מים

מדורה

חול

זהב

כתום

זחל

ענף

זרדים

עץ

אדום

שבת

להבה

פתיל

נחש

ניר

פחד

ציור

פנס

חושך

חם

כיסא

זכוכית

חג

שדה

 

אין תגובות: